Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Budowanie zaufania i organizacja eventów - biznesowy poradnik część II

2015-09-18

W tym tygodniu zdradzimy Ci kilka kluczowych zasad, których musisz trzymać się podczas przebywania na firmowych eventach. Podpowiemy także, jak zbudować zaufanie pracowników do Ciebie jako lidera.

Eventy do doskonała okazja do wymiany wizytówek i nawiązania kluczowych kontaktów. Bardzo dużo osób podczas tej cennej wymiany popełnia jednak dużo błędów, mogących zaważyć na przyszłej relacji między druga osobą. Przede wszystkim: otrzymanej wizytówki nigdy nie należy wkładać do tylnej kieszeni spodni. Po otrzymaniu jej, należy za nią podziękować, poświęcić jej kilka sekund, po czym koniecznie zrewanżować się swoją własną wizytówką i dopiero wtedy schować tą otrzymaną. I w tej sytuacji mamy do czynienia z dwoma scenariuszami- mężczyźni powinni schować ją do kieszeni marynarki, a kobiety do skórzanej torebki. Galanteria skórzana i skórzane torby męskie oraz damskie są najlepszymi miejscami, gdzie możemy te najcenniejsze wizytówki zatrzymać. Należy pamiętać także, że rozdawanie wizytówek na prawo i lewo może być odebrane jako brak klasy i nachalność oraz brak własnych celów.

Jedz z umiarem

Ważnym punktem każdej imprezy jest poczęstunek. Nawet jeśli jesteś głodny, pamiętaj: to nie Wigilia, tylko biznesowe spotkanie. Nie nałóż zbyt dużo na talerz, który jeśli będzie zbyt pełny, przekaże innym osobom informację, że działasz pod wpływem impulsu, nie umiesz się opanować i brak Ci dystansu. Jeśli decydujesz się na chodzenie z talerzem w ręce, musisz zrezygnować z kieliszka w drugiej ręce. Dlaczego? Ponieważ, mając zajęte obie ręce, przekreślasz swoją szansę na przywitanie się z najważniejszymi osobami. A przecież po to tam jesteś.

Biznesowe rozmowy w korytarzu mogą okazać się kompletną klapą, ale mimo wszystko, do samego końca musisz zachować kamienną twarz i nie okazywać swoich emocji. Jeśli Twój rozmówca gubi się we własnej wypowiedzi, co chwila zmienia wątek, a po kilku minutach nie masz pojęcia, o czym mówił chwilę temu, nie pokazuj tego po sobie. Grzecznie przytakuj, uśmiechaj się, a kiedy zobaczysz na jego twarzy prośbę o pomoc, zaproponuj coś do picia lub uratuj go subtelnym dowcipem.

Po powrocie z konferencji wracamy do swoich obowiązków. Łatwiejszy powrót zapewnią męskie torby na kółkach, takie jak te proponowane przez markę Mcklein, dostępne na naszej stronie internetowej. Wielu z Was z pewnością jest liderami w dużej korporacji, jesteście szefami dużej grupy osób, a jednocześnie podwładnymi swojego szefa. Wbrew pozorom, obie te grupy łączy jedna i ta sama cecha: możesz zdobyć ich szacunek w ten sam sposób.

Przede wszystkim w tym wypadku najlepiej sprawdzi się najstarsza na świecie metoda, by zawsze mówić prawdę. W momencie, w którym wyda się, że próbowałeś przed kimś zataić nawet najdrobniejszą i najmniej ważną informację, Twój zespół i szef zaczną nabierać podejrzeń, że jeśli kłamałeś w drobnej sprawie, możesz to powtórzyć przy ważniejszych wydarzeniach.

Szczerość w biznesie to podstawa

Kolejnym, kluczowym czynnikiem jest szczerość. Jeśli w firmie szaleje kryzys, coś runęło i trzeba to odbudować, zbierz swój team i w krótkich słowach po prostu powiedz: "przez kilka tygodni będzie ciężko, ale proszę państwa, abyście przetrwali". Podając taką informację musisz koniecznie nakreślić datę przewidywanego zakończenia kryzysu. Każdy człowiek zrozumie, że czasami może być ciężko, a jeśli powiesz im, kiedy ten ciężki okres się zakończy, będzie im prościej dotrwać do tego momentu.

Na koniec poradzimy także, że we wszelkich działaniach na Twoją korzyść zawsze będzie działała przejrzystość. Staraj się planować zadania z wyprzedzeniem, dokładnie je rozpisuj i tłumacz zespołowi, czego od nich oczekujesz. Słuchaj pytań i wyciągaj z nich wnioski. Skoro pojawia się pytanie, oznacza to, że coś w tym, co przekazałeś było niejasne i następnym razem należy przedstawić to lepiej. Naucz tej przejrzystości także swoich pracowników, aby w ten samo sposób komunikowali się między sobą.

W przypadku błędu przy jasnych zasadach komunikacji łatwo będzie odnaleźć źródło wynikłego problemu, a co za tym idzie, jego wyeliminowanie będzie znacznie łatwiejsze.

Zobacz też poprzedni wpis: Jesteś modny i przystojny? Możesz więcej!

Konferencja przemowaWymiana kontaktówZadowolony zespół

Polecane

Zaufane Opinie IdoSell
4.91 / 5.00 235 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-03-05
Szybko i sprawnie.
2024-02-12
Wszystko w jak najlepszym porządku:)
pixel