2016-01-10

Walczymy z zimową depresją – 5 prostych kroków, by poczuć się lepiej|news

Jesienna, zimowa. Depresja. Pojawia się zwykle podczas chłodniejszych miesięcy, siejąc zwykle niemałe spustoszenie w naszym życiu. Brak siły, ogólne osłabienie organizmu, odkładanie na bliżej nieokreślone ?później? wszelkich prac i zadań ? zapewne każdy z nas zmierzył się kiedyś z taką odmianą depresji. Na szczęście, wraz z nadejściem wiosny i lata u większości osób przemienia się ona w coraz większe pokłady optymizmu i energii do życia, a razem z Mcklein zwalczysz ją nawet w kilka tygodni.

Krok 1 ? zapomnij o słowie ?później?. Przy zwalczaniu jesienno-zimowej chandry i depresji nie pomoże odkładanie wszystkiego na ostatnią chwilę. Wszystko przez to, jak funkcjonuje nasz mózg. Sama świadomość faktu, iż jutro lub właśnie ?później? czeka na nas natłok obowiązków powoduje jeszcze większe zniechęcenie do robienia czegokolwiek. Perspektywa obowiązku wykonania za trzy dni sześciu raportów jest znacznie gorsza, niż konieczność poświęcenia każdego dnia zaledwie godziny na jedną, drobną rzecz. Wykonując swoje obowiązki od razu lub kilka godzin po ich otrzymaniu cały czas motywowany będziesz satysfakcją z coraz to większej ilości ukończonych zadań.

Krok 2 ? organizacja to podstawa. W znakomitej większości firm, biur, korporacji najlepiej działają osoby doskonale zorganizowane. Dlaczego? Rozkładając codzienne obowiązki wg zasady ?najpierw najłatwiejsze?, już po godzinie, czy dwóch od przyjścia do pracy ukończysz znaczną część z nich. Dodatkowo, trudniejsze projekty wymagają zwykle ogromnej koncentracji i dobrze pracującego mózgu, a mało który mózg działa dobrze o godzinie 7 rano jeszcze przed poranną kawą.

Krok 3 ? zamiast ?nie chce mi się? myśl ?w tym jestem świetny/świetna?! Badania dowodzą, że nawet w wypadku zadań, z którymi człowiek może mieć problemy, bardzo dużą rolę odgrywają pierwsze sekundy przystępowania do ich wypełniania. To właśnie te pierwsze sekundy oraz to, co podczas nich pomyślimy decydują o tym, jak i czy wykonamy powierzone zadanie. Nawet jeśli początkowo wyda ci się to głupie, już po kilku dniach zauważysz różnicę w swoim nastawieniu oraz efektywności pracy.

Krok 4 ? wygląd ma znaczenie. Zimowa i jesienna depresja w znacznej większości wypadków spowodowana jest brakiem wystarczającej ilości światła słonecznego. Jeśli do wszechobecnego mroku, śniegu i deszczu dodasz ciemne, wręcz czarne ubrania, sam przysporzysz sobie większych kłopotów. Postaraj się zakładać jasne rzeczy, białe koszule, kremowe spodnie, czy spódnice, pozwól sobie na ekstrawagancki dodatek w postaci np. zielonej poszetki, czy pomarańczowej apaszki lub nawet torebki! Galanteria skórzana od Mcklein oferuje torebki damskie skórzane w wielu wyjątkowych kolorach, które spowodują przypływ energii, tak potrzebnej przy walce z zimowym osłabieniem! Dla panów mamy portfele skórzane męskie oraz teczki skórzane w jasnych, brązowych barwach, które nie są zbyt krzykliwe do biura, a pozwolą nieco urozmaicić codzienny strój. Torby na kółkach i torby na laptopa od Mcklein to nie tylko szeroki wybór kolorów, ale także zastosowań, dzięki którym jedna torba sprawdzi się nie tylko w pracy, ale także podczas wyjścia na siłownię, czy ze znajomymi.

Krok 5 ? czas dobrze wykorzystany. Wychodząc z pracy nawet o godzinie 17:00, czy 17:30 mamy dla siebie co najmniej kilka godzin. Aby uniknąć momentu, w którym owładnięty zimową depresją wracasz do domu, kładziesz się na kanapie przed telewizorem i tępo patrząc w ekran rozmyślasz o tym, jak ciężko ci tej zimy, zrób coś dla siebie! Jeśli od zawsze marzyłeś o sportowej sylwetce, idź na siłownię, jeśli chcesz nauczyć się gotować, godzinę dziennie poświęć na gotowanie itd. I zauważ, że nawet przy maksymalnym wykorzystaniu tych kilku godzin dla siebie, po powrocie z siłowni nadal możesz patrzeć w swój ukochany telewizor. Tylko z zupełnie innym nastawieniem!

damska skórzana torba nowy desing

czarna torba skórzana na laptopa

męska torba na kółkach

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel