2015-05-29

Absolutne podstawy biznesowej etykiety Mcklein|new

W tym pierwszym artykule, otwierającym działanie bloga Mcklein przedstawimy kilka najważniejszych punktów, których należy bezwzględnie przestrzegać, aby z powodzeniem prowadzić biznes.

W każdej branży, bez względu na kategorię, miasto, czy wiek kontrahentów, liczy się dobre pierwsze wrażenie. Od niego zależy, na jakiej stopie będzie przebiegało dane spotkanie i ? przede wszystkim ? w jaki sposób się zakończy. Dlatego należy pamiętać o punktualności. Zdecydowanie lepsze wrażenie wywiera na klientach osoba, która czeka na nich w umówionym miejscu, ponieważ daje im to poczucie bezpieczeństwa, dbałości o każdy szczegół, a Ty sam od razu otrzymujesz kilka dodatkowych punktów przywództwa. Jeśli w ostatnim momencie, prosto z dworca, wpadniesz na spotkanie zziajany i zdyszany, ciągnąc za sobą torbę na kółkach, możesz być pewien, że klienci nie potraktują Cię poważnie.

Biznes rządzi się swoimi prawami. Jeśli jesteś mężczyzną, nie musisz czekać, aż podczas powitania kobieta pierwsza poda Ci dłoń. Możesz sam wykonać ten gest jako pierwszy, dzięki czemu pokażesz swoją otwartość i chęć nawiązania dialogu. Jeśli jesteś kobietą, możesz czekać, aż mężczyzna wykona ten gest pierwszy, ale jeśli tylko chcesz zaznaczyć swoją wyższość ? śmiało możesz przywitać się jako pierwsza. W zasygnalizowaniu wyższości, klasy i pieniędzy pomoże przede wszystkim torebka damska skórzana marki Mcklein, których posiadamy w swojej ofercie bardzo wiele.

Podczas prezentacji, czy rozmowy obowiązuje zasada, że zbyt duża lub mała gestykulacja może zostać odebrana w bardzo zły sposób. Unikaj nieskoordynowanych ruchów, którymi tylko podkreślisz swoje zdenerwowanie i ewentualne zagubienie, związane z zadanym Ci pytaniem. Postaraj się też nie wykonywać jednego gestu na jeden wyraz. Zostanie to odebrane jako nieprzygotowanie z Twojej strony, brak opanowania i zbyt duża emocjonalność, która w biznesie nie spotyka się z uznaniem. Odpowiednio dobrane gesty potrafią sprawić, że rozmówcy zapamiętają to, co będziesz chciał, aby zapamiętali. Staraj się akcentować najważniejsze punkty swojej wypowiedzi, najważniejsze dane, cechy itd. Wystarczy stanowczy ruch ręką, a następnie ich powrót do naturalnego ułożenia. Nie kreśl też rękami wielkich kół, ani kresek, aby nie wyglądać komicznie i niepoważnie. Ważne jest też, abyś przygotował się do prezentacji, uprzednio wyciągnąwszy portfel skórzany i etui na wizytówki z kieszeni. Odznaczające się w kieszeniach spodni przedmioty mogą zostać uznane za lekceważenie klientów.

Po skończonej prezentacji warto pozostawić swoim rozmówcom czas na zadanie pytań. Brak takiego czasu zostanie odebrany jako brak chęci dialogu, dyskusji i wspólnego działania w danym obszarze, a Ty zostaniesz uznany za kiepskiego sprzedawcę. Aby dobrze przygotować się do takiej dyskusji, postaraj się kilka dni wcześniej zastanowić, jakie kontrahenci mogą zadawać pytania i sam je sobie zadaj. Jeśli masz z tym problem, przećwicz wystąpienie przed znajomymi i to właśnie ich poproś o zadanie kilku takich pytań.

Jeśli prezentacja połączona jest z lunchem, postaraj się zapłacić za gości. Sprawi to, że końcowe wrażenia, jakie wywarłeś swoją osobą zostaną wzmocnione kolejnym, pozytywnym akcentem. Postaraj się też dobrze wybrać miejsce, w jakie zapraszasz swoich gości ? jedzenie powinno być dobre, ale nie poleca się zbyt wyrafinowanych restauracji, chyba, że to bardzo ważny, międzynarodowy kontrakt. Na sam koniec zadbaj o to, aby klienci zauważyli, że wszelki sprzęt taki jak komputer, chowasz starannie do torby na laptopa, uważając przy tym, aby zrobić to jako ostatni. Da to rozmówcom sygnał, że czekasz na ich sygnały i pytania do samego końca.

W kolejnym artykule poradzimy, jak zachować się podczas biznesowego eventu, jak przekonać swój team oraz szefa do kluczowych decyzji i jak budować ich zaufanie w stosunku do Ciebie jako pracownika i lidera.

Męższyzna z torbą Roosevelt Mcklein
Bizmesmen z torba Rockford
Spotkanie bizesowe

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel